Tøjbutikker

Revision og rådgivning af tøjforretninger

Udfordringerne i detailhandlen og i særdeleshed tøjforretninger er en stigende konkurrence med internetsalg, hvor omkostningerne til lokaler og personale er langt lavere end i den fysiske forretning, hvilket betyder en øget konkurrence på prisen. Kundernes loyalitet over for tøjforretningen kommer ofte gennem god service og arrangementer og fordele for medlemmer af loyalitetsklubber. Det er afgørende for virksomheder i stærk konkurrence at have styr på virksomhedens indtjening og marginaler, således der kan sikres en positiv bundlinje til ejerne.

Som tøjforretning, er der løbende mange udfordringer, der skal tages stilling til herunder: 

  • Fradrag for energiafgifter på forbrug i tøjforretningen. 
  • Brug af personalegoder til fastholdelse af medarbejdere, herunder hvilke der er skattefrie og skattepligtige for medarbejderne. 
  • Optimering af finansieringen af virksomheden, herunder egen finansiering, kreditinstitutter, leverandører, medarbejderforpligtelser og offentlig afgifter. 
  • Ejerstruktur og risikoafgræsning. 

 

Tilstedeværelse 

At vi er mange tøjforretningers første valg inden for rådgivning, revision og regnskabsudarbejdelse tilskriver vi vores tilstedeværelse. Vi vægter menneskelige relationer højt – den nære kontakt og tillidsskabende kommunikation er vigtigt for os.

Nærhed 

Vi prioriterer nærheden til vores kunder og er overbeviste om, at et godt samarbejde og en positiv dialog er et vigtigt element i forhold til, at kunne levere præcis de løsninger, der matcher virksomhedens individuelle behov.

 

Det kræver ikke blot at vi er gode til regnskaber – men også at vi kan lytte, og at vi har et indgående kendskab til jeres virksomhed, udfordringer, ønsker og omgivelserne.

Skattemæssig rådgivning

Skatter og afgifter giver udfordringer for mange virksomheder i forbindelse med opgørelse af grundlag, beregninger og indberetninger, samt valg af den mest fordelagtige løsning for virksomheden og ejer inden for de lovgivningsmæssige rammer.

Har I styr på følgende, for det er vi opmærksomme på: 

  • Forskel i fradrag for energiafgifter i forbindelse med komfortkøling og forbrug i lokalerne. 
  • Virksomhedens indberetningsforpligtelser til SKAT for medarbejdergoder. 
  • Dokumentationskrav fra SKAT ved tyveri af kontanter fra virksomheden. 
  • Skattemæssige afskrivninger på varebeholdninger, der har ligget på lager over 1 år. 
  • Skal bilen ejes af virksomheden eller skal I modtage skattefri kørselsgodtgørelse for erhvervsmæssig anvendelse af privat bil.

Hvad kan vi hjælpe med

Vi kan tilbyde vores assistance inden for en lang række områder, herunder: 

  • Udarbejdelse og indrapportering af årsrapporten.
  • Skattemæssig rådgivning og opgørelse af skattepligtig indkomst.
  • Udarbejdelse af drifts-, status- og likviditetsbudgetter.
  • Rådgivning i forbindelse med investering og finansiering.
  • Rådgivning i forbedring af interne kontroller og forretningsgang i virksomheden.
  • Rådgivning om den løbende økonomistyring og -rapportering samt bedre anvendelse af ressourcer.
  • Bogholderimæssig assistance. 

 

Kontakt os venligst

Vi er klar til en uforpligtende drøftelse af jeres udfordringer – Kontakt derfor BRANDT revision & rådgivning.

Jeg ønsker at blive kontaktet

Felter markeret med * er påkrævet.

Find din revisor

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvorefter du vil modtage nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder direkte i din indbakke – BRANDT viser vej...

Brandt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hvorefter du vil modtage nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder
direkte i din indbakke.