Autoforhandler

Revision og rådgivning af autoforhandlere

Autoforhandlerbranchen er præget af en udvikling, hvor kunderne i højere grad ønsker en samlet månedslig betaling for leasing eller afbetaling af bilen, der kan inkludere blandt andet værditab på bilen, finansiering, service og forsikringer. Dette betyder for autoforhandleren, at man efterfølgende skal foretage opdeling af de forskellige indtægtskomponenter, da der kan være forskel i opgørelsen for moms og lønsumsafgift på de enkelte komponenter, samt hvornår de kan indtægtsføres i virksomhedens regnskab. 

Som autoforhandler af nye eller brugte biler, er der løbende mange udfordringer, der skal tages stilling til herunder: 

  • Fradrag for energiafgifter på forbrug i bilforretninger. 
  • Brug af personalegoder til fastholdelse af medarbejdere, herunder hvilke der er skattefrie og skattepligtige for medarbejderne. 
  • Optimering af finansieringen af virksomheden, herunder egen finansiering, kreditinstitutter, leverandører, medarbejderforpligtelser og offentlig afgifter. 
  • Ejerstruktur og risikoafgræsning. 

 

Tilstedeværelse 

At vi er mange autoforhandleres første valg inden for rådgivning, revision og regnskabsudarbejdelse, tilskriver vi vores tilstedeværelse. Vi vægter menneskelige relationer højt – den nære kontakt og tillidsskabende kommunikation er vigtigt for os. 

 

Nærhed og revision hos jer 

Vi prioriterer nærheden til vores kunder og er overbeviste om, at et godt samarbejde og en positiv dialog er et vigtigt element i forhold, til at kunne levere præcis de løsninger, der matcher virksomhedens individuelle behov.

Det kræver ikke blot at vi er gode til regnskaber – men også at vi kan lytte, og at vi har et indgående kendskab til jeres virksomhed, udfordringer, ønsker og omgivelserne. 

Det opnår vi bedst – ude hos Jer.

Skattemæssig rådgivning

Skatter og afgifter giver udfordringer for mange virksomheder i forbindelse med opgørelse af grundlag, beregninger og indberetninger, samt valg af den mest fordelagtige løsning for virksomheden og ejer inden for de lovgivningsmæssige rammer. 

Har I styr på følgende, for det er vi opmærksomme på: 

  • Opgørelse af grundlag for afregning af moms på brugte biler – hvad kan fradrages. 
  • Virksomhedens indberetningsforpligtelser til SKAT for medarbejdergoder. 
  • Opgørelse af lønsumsafgift på finansieringsprovisioner. 
  • Skattemæssige afskrivninger på varebeholdninger, der har ligget på lager over 1 år. 
  • Opgørelse af beskatningsgrundlag for ejernes anvendelse af selskabets biler til private formål.

Hvad kan vi hjælpe med

Vi kan tilbyde vores assistance inden for en lang række områder, herunder: 

  • Udarbejdelse og indrapportering af årsrapporten.
  • Skattemæssig rådgivning og opgørelse af skattepligtig indkomst.
  • Udarbejdelse af drifts-, status- og likviditetsbudgetter.
  • Rådgivning i forbindelse med investering og finansiering.
  • Rådgivning i forbedring af interne kontroller og forretningsgange i virksomheden.
  • Rådgivning om den løbende økonomistyring og –rapportering, samt bedre anvendelse af ressourcer.
  • Bogholderimæssig assistance. 

 

Kontakt os venligst

Vi er klar til en uforpligtende drøftelse af jeres udfordringer – Kontakt derfor BRANDT revision & rådgivning.

Jeg ønsker at blive kontaktet

Felter markeret med * er påkrævet.

Find din revisor

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvorefter du vil modtage nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder direkte i din indbakke – BRANDT viser vej...

Brandt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hvorefter du vil modtage nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder
direkte i din indbakke.