Advokater

Revision og rådgivning af advokater

Udfordringerne i advokatbranchen er en stigende konkurrence på pris og specialer. Det er afgørende for virksomheder i stærk konkurrence, at have styr på virksomhedens indtjening og marginaler, således der kan sikres en positiv bundlinje til ejerne.

Som advokat, er der løbende mange udfordringer, der skal tages stilling til herunder:  

  • Brug af personalegoder til fastholdelse af medarbejdere, herunder hvilke der er skattefrie og skattepligtige for medarbejderne. 
  • Optimering af finansieringen af virksomheden, herunder egenfinansiering, kreditinstitutter, leverandører, medarbejderforpligtelser og offentlig afgifter. 
  • Ejerstruktur og risikoafgrænsning.  

 

Tilstedeværelse 

At vi er mange advokaters første valg inden for rådgivning, revision og regnskabsudarbejdelse tilskriver vi vores tilstedeværelse. Vi vægter menneskelige relationer højt – den nære kontakt og tillidsskabende kommunikation er vigtigt for os.

 

Nærhed 

Vi prioriterer nærheden til vores kunder og er overbeviste om, at et godt samarbejde og en positiv dialog er et vigtigt element i forhold til, at kunne levere præcis de løsninger, der matcher virksomhedens individuelle behov.

Det kræver ikke blot at vi er gode til regnskaber – men også at vi kan lytte og at vi har et indgående kendskab til jeres virksomhed, udfordringer, ønsker og omgivelserne.

Skattemæssig rådgivning

Skatter og afgifter giver udfordringer for mange virksomheder i forbindelse med opgørelse af grundlag, beregninger og indberetninger, samt valg af den mest fordelagtige løsning for virksomheden og ejer inden for de lovgivningsmæssige rammer. 

Har I styr på følgende, for det er vi opmærksomme på:  

  • Er den betalte skat korrekt. 
  • Virksomhedens indberetningsforpligtelser til SKAT for medarbejdergoder. 
  • Skal bilen ejes af virksomheden eller skal I modtage skattefri kørselsgodtgørelse for erhvervsmæssig anvendelse af privat bil.

Hvad kan vi hjælpe med

Vi kan tilbyde vores assistance inden for en lang række områder, herunder: 

  • Udarbejdelse og indrapportering af årsrapporten.
  • Skattemæssig rådgivning, opgørelse af skattepligtig indkomst og indrapportering af selvangivelse.
  • Udarbejdelse af drifts-, status- og likviditetsbudgetter.
  • Udarbejdelse af årlige skatteestimater til brug for optimering af den betalte skat.
  • Rådgivning i forbindelse med investering og finansiering.
  • Rådgivning i forbedring af interne kontroller og forretningsgang i virksomheden.
  • Rådgivning om den løbende økonomistyring og -rapportering samt bedre anvendelse af ressourcer.
  • Bogholderimæssig assistance.

  

Kontakt os venligst

Vi er klar til en uforpligtende drøftelse af jeres udfordringer – Kontakt derfor BRANDT revision & rådgivning.

Jeg ønsker at blive kontaktet

Felter markeret med * er påkrævet.

Find din revisor

Tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvorefter du vil modtage nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder direkte i din indbakke – BRANDT viser vej...

Brandt

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Hvorefter du vil modtage nyttige og faglige informationer samt spændende nyheder
direkte i din indbakke.